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Case Study Gepp’s

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Case Study: Gepp‘s die Saucenmacher

Die Gepp‘s Gruppe hatte sich lange Zeit auf den Verkauf von Feinkost in ihren eigenen Filialen und im eigenen Online-Shop konzentriert. Doch im vierten Quartal des Jahres 2019 erkannte das Unternehmen gemeinsam mit Valuezon das Potenzial von Amazon als zusätzlichen Verkaufskanal und beschloss, sich auch hier zu positionieren.

31000+
mailed gift boxes
+120
Products have been launched
7
growth in sales

“Ich bin dankbar für die nun mehr als 4 Jahre dauernde höchst professionelle Zusammenarbeit mit VALUEZON und die vielen positiven Impulse, die durch die Partnerschaft sowohl im operativen Doing als auch in der strategischen Arbeit entstehen und uns nicht nur im Vertriebskanal Amazon weiterbringen.
Gemeinsam mit VALUEZON haben wir uns Amazon als Vertriebskanal aufgebaut und innerhalb von drei Jahren als zweitstärksten Vertriebskanal mit strategischer Bedeutung innerhalb der Gepp’s Gruppe erarbeitet.”

Dr. Alexander Gepp – Geschäftsführer

Starting point

For a long time, the Gepp’s Group had focused on selling delicacies in its own stores and online shop. In the fourth quarter of 2019 however, with the help of Valuezon, the company recognized the potential of Amazon as an additional sales channel and decided to position itself here as well.

Strategy

For the launch on Amazon, we first analysed Gepp‘s products and developed specific strategies for the marketplace. With high-quality delicatessen gift baskets as a starting product, we were able to generate sales of over EUR 1 million in the first year, with an AD/OV of 11. 6%.

Results

Thanks to a continuous expansion of the product range and a continuous optimization of the content, we even managed to double the sales in the second year with AD/OV remaining stable. Thus, the second year was also a milestone in the collaboration.

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