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Case Third Of Life

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Case Study: Third of Life – Your Sleep Company

Nachdem der ursprünglich geplante Fokus auf den Vertrieb über Handelspartner nicht erfolgreich war und die Möglichkeiten, erklärungsbedürftige Produkt online gut zu präsentieren, immer besser wurden, änderte Third of Life 2015 seine Strategie und wurde eine reine D2C-Marke. In dem Zuge wurde Amazon insbesondere für die Produkte ein wichtiger Wachstumsmarkt, für die großes Suchvolumen vorhanden war: Kissen, Decken, Matratzenschoner, etc.

+1,2 Mio
Amazon Customers
743
SKU's
+15 Mio €
Sales volume per annum

“Unter Einsatz der VALUEZON-Erfolgsspirale gelingen uns auch heute noch sehr erfolgreiche Neuprodukt-Launches auf Amazon – selbst in sehr wettbewerbsintensiven Kategorien. Dabei halten wir uns strikt an einen vorher festgelegten „Push the Button“-Plan, so dass am Tag des „Go live“ ein Rädchen ins andere greift. Auf diese Weise haben wir zum Beispiel ein Produkt innerhalb von 14 Tagen auf mehr als 600 Sales pro Tag skaliert.“

Dr. Hanno Deyle – Geschäftsführer

Starting point

The categories of bedding and home textiles are largely commodified and are contested on Amazon accordingly and Third of Life has no national recognition. In addition, the innovative product solutions developed by the brand are usually located in the mid-price segment and not among the price leaders.

Strategy

To ensure that new products can still be introduced as successfully as possible on Amazon, we work very focused. Each launch is planned as a concerted action, with all steps planned weeks in advance. This makes optimum use of the so-called “honeymoon period”, in which a new offer can quickly achieve good organic rankings.

Result

Every year, Third of Life succeeds in introducing new products on Amazon, which establish themselves in the top seller ranks of their subcategories and thus form new pillars in the brand’s business. The chart below shows the most successful new product launches of recent years across all categories.

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